Spørgsmål & svar

kontaktinformation

LetsGradeCards ATT: Lasse Work Bøg
Kærnehøjvej 66, 5260 Odense S
lb@letsgradecards.dk
support@letsgradecards.dk
+45 93874207

Indhold, der kan skjules

Sådan sender du til os

Du skal sende os din ordre med GLS eller aflevere dine kort i en Matraws butik.

Når du sender med GLS skal du benytte den angivet pakkeshop som "min købmand"

Send ALDRIG kort til hjemmelevering, da vi ikke er garanteret at være tilstede på adressen når GLS forsøger at aflevere pakken!

Den nærmeste GLS shop er: "Min Købmand - Hollufgårdsvej 219, 5220 Odense SØ

LetsGradeCards ATT: Lasse Work Bøg
Kærnehøjvej 66, 5260 Odense S
lb@letsgradecards.dk
+45 93874207

Når du laver flere ordre med forskellige submission typer!

  • Husk at hver forskellig submission type skal have sin egen ordre!
  • Laver du flere forskellige ordre er det vigtigt at du sikre dig at du sender dine kort det rigtige sted hen! - Læs vejledningen over dette, eller skriv til os på support@letsgradecards.dk, hvis du har behov for assistance!
  • Vær OBS på at man på BULK(TCG) IKKE må sende sports kort! - Man må dog gerne sende både TCG og SPORT på den servicetype som hedder "VALUE (ALL CARDS)"

Hvad er TCG?

TCG er en forkortelse for "Trading Card Game" og er en fællesbetegnelse for alle kort man kan spille med! - Det vil sige Pokemon kort, YU-GI-OH!, MtG osv er alle sammen TCG kort.

Hvad er Non-Sport kort?

Non-sport kort er f.eks Marvel, Turtles og Disney kort, som man ikke kan spille med (TCG) eller som er sportskort. - Non-Sports kort må sendes ind på alle servicetyper!

Hvad er Sport kort?

Alle kort der har med sport at gøre er i denne kategori! - Dette inkludere autografkort og patch kort. Både almindelige sportskort, autograf kort og patch kort man sendes på BULK(Sport/TCG).

Må jeg sende pakken med GLS eller PostNord hjemmelevering?

Nej! - Vi kan ikke garantere at vi er tilstede på vores lokationer og kræver derfor at pakker bliver sendt til den nærmeste pakkeshop. Se forsendelse vejledninger øver i denne FAQ!

Giver I mængderabat?

    • Vi har implementeret en automatisk løsning på vores hjemmeside, som ud fra antallet af kort i din kurv selv udregner din mængderabat! - du skal faktisk slet ikke gøre noget.
    • I nogle specielle tilfælde giver vi et godt tilbud på en eller flere submission typer - I disse tilfælde bortfalder mængderabatten!
    • Du kan se vores mængderabatter her - Placér evt kort i din kurv på hjemmesiden for at se dine priser

1-4 kort 0%
5-19 kort 8%
20-49 kort 12%
50-99 kort 20%
100+ kort 25%

*Denne tabel er ikke gældende i tilfælde, hvor LetsGradeCards ApS kører kampagner eller tilbud på et konkret service-tier som f.eks Bulk services.

Må jeg købe flere forskellige submission typer i samme ordre?

  • Nej! - Ordre med mere end én submissiontype vil blive annulleret.
  • Dette gør vi fordi kort fra forskellige submission typer kom hjem individuelt - Dette betyder at skulle du lave en ordre med Bulk (TCG) og VALUE (ALL CARDS) som er 2 forskellige submissiontyper, at så vil dine kort ikke komme hjem på samme tidspunkt.
  • Dette betyder at vi skal sende dine kort over flere gange - Det er kun muligt for os at oprette tracking én gang på en ordre og der vil derfor opstå drift udfordringer, hvis du placerer en ordre, hvor der er mere end én submission type i din ordre - har du spørgsmål til dette så skriv til os på support@letsgradecards.dk

Kan du forklare grading processen?

  1. Udvælg hvilke kort du gerne vil have graded – har du brug for assistance så sig til – har du brug for rigtig meget assistance, tager vi typisk lidt betaling for vores tid, men vi synes vi er super fair.
  2. Pak dine kort og send dem forsvarligt jf vores pakkeguide!
  3. Tilgå hjemmesiden https://letsgradecards.dk og køb det antal kort du ønsker at sende til os.
  4. Vi modtager dine kort og tager et billede af din pakke. Dit billede uploades til din ordre, som du kan se ved at logge ind på din kundeportal.
  5. Vi taster dine kort i det korrekte submission system.
  6. Ens kort bliver forsigtigt pakket i den korrekt rækkefælge.
  7. Vi sender dig et link til en videodokumentation og en liste over hvilke kort du har sendt os, når vi er klar til at sende til PSA og sker altid til sidst i vores proces - der kan derfor godt gå 14+ dage før du modtager din dokumentationspakke! Dette sker altid inden ens kort sendes til grading, men der kan i perioder godt gå længe før man modtager sin videodokumentation og oversigt over tilsendte kort.
  8. Når alle vores interne procedurer for sikker håndtering og dokumentation er fuldført sendes dine kort med UPS. Har du betalt for forsikring, er dine kort forsikret i denne proces.
  9. Du kan nu finde og følge din ordre på vores tracking side! Siden opdateres automatisk når der sker ændringer ved PSA. Trods nogle faser hos PSA kan variere i hastighed er dette helt normalt når man grader sine kort. Hvis der ikke er sket en ændring på vores tracking side, er der ikke sket en ændring hos PSA, men vi forsikre dig at dine kort har det godt!
  10. Når ens kort er modtaget hos LGC, fra PSA, opdateres hjemmesiden igen automatisk! Kort tid efter sendes dine kort tilbage til dig med GLS til nærmeste pakkeshop, eller afleveres til Matraws i KBH eller Odense alt efter dine valg - Du får besked på mail, når din pakke er klar til at blive hentet. Vær venligt OBS på at har du valgt en Matraws butik som afhentning af dine kort kan der gå op til 30 dage ekstra før du modtager dine kort! - Ønsker du en hurtig levering så vælg altid GLS!
  11. Når dine kort sendes fra LGC, opdateres din ordre med dit trackingnummer - Dette udløser en automatisk mail til dig, og du kan også se dit tracking nummer på din ordre via din kundeportal.

Kan man aflevere sine kort fysisk?

  • Man kan aflevere sine kort fysisk hos Matraws i København på Admiralgade 20, 1066 København K i butikkens åbningstider.
  • Man kan også aflevere sine kort fysisk i Matraws x LetsGradeCards butikken i Odense på Vestrebro 34, 5000 Odense C i butikkens åbningstider.

Hvordan ved jeg at I har modtaget min pakke, hvis jeg sender uden tracking?

  • Når en pakke modtages tages der et billede af din pakke som uploades direkte til din ordre! - Log in på din kunde portal for at se dit billede!
  • Vi arbejder på at automatisere at alle ændringer på din ordre, b.la når vi uploader et billede udløser en automatisk mail til dig.
  • Har du spørgsmål eller mener vi har modtaget din pakke, men ikke uploaded et billede, er du meget velkommen til at kontakte vores support medarbejder på support@letsgradecards.dk

Hvad er forskellen på Bulk(TCG-ONLY), Value(ALL-CARDS), Dual Grade & Regular?

Forskellen er hastigheden i, hvor hurtigt du får dine kort retur. Der er også forskel på hvor dyre ens kort må være når de er graded før man bliver "upcharged" - (se hvad upcharge betyder længere nede på denne side!)

  • **Bulk(TCG)* = 199$/kort efter grading og tager estimeret 3-4 mdr i levering.
  • **Value(ALL-CARDS) = 499$/kort efter grading og tager estimeret 3-4 mdr i levering.
  • **Regular = 1499$/kort efter grading og tager estimeret 1½-2 mdr i levering.
  • **Dual Grade = 499$/kort efter grading og tager estimeret 3-4½ mdr i levering

* På Bulk(TCG) kan man KUN sende TCG kort såsom, Pokemon, Digimon, MtG, One Piece osv som man kan spille med. SPORT skal på Value(ALL-CARDS) eller højere services.
** Er ens kort mere værd end de max declared values som nævnes her, skal man forvente at man bliver "upcharged" til et højere service-tier!

Hvordan ved jeg hvor langt mine kort er kommet i grading processen?

Se vores tracking side her:

Tracking funktionen opdatere sig selv automatisk hver gang der sker en ændring hos PSA. Teknisk set svare det til at vi hvert eneste kvarter sender et spørgsmål til PSA "er der sket en ændring på denne ordre?" - Kommer svaret tilbage med "Ja" så opdateres vores hjemmeside. Du vil opleve når du grader dine kort at de forskellige faser hos PSA variere i hastighed. Du vil også opleve at ordre der er sendt senere end din egen ordre er færdig først! - Det er 100% PSA som styrer hvad der sker hos PSA, og vi kan ikke ændre på noget af det. Men vi vil dog gerne forsikre jer om at jeres kort er okay uanset hvor længe det tager! - Kan du huske COVID19? - Her tog det over 18 måneder at få sine kort graded, men alt blev graded, og alt kom sikkert retur, så at vi skal vente 3-4 måneder nu er vel okay ;)

Når mine kort er graded, hvordan kommer de så hjem til mig?

Retur kort sendes med GLS til nærmeste GLS-shop eller afleveres til dit foretrukne "Hotspot" som blev angivet da du placerede din ordre på hjemmesiden.

Hvad koster det at få gradet sine kort?

Det er varierende fra servicetype til servicetype - det variere også ift. hvor meget du vælger at få graded! - Jo mere du sender jo billigere bliver det. Brug hjemmesiden, til at se dine priser i forskellige situationer - Med mindre der er "upcharge" på en ordre er der ingen andre udgifter for dig når du først har betalt - Du kan derfor selv se din pris ved at placere dine produkter i din kurv og gå til checkout (du kan altid springe væk fra checkout siden, hvis du vil - Først når du har accepteret din ordre bliver den placeret i vores system). Husk at siden automatisk giver dig mængde rabat! - Se vores rabat trappe der hvor du tilføjer dit produkt i din kurv.

Har du planer om at sende mere end 200 kort igennem LetsGradeCards, er der muligheder for at få sat specielle aftaler op! - Kontakt LetsGradeCards på support@letsgradecards.dk for at få sat dit specielle abonnement op!

Hvad er upcharge?

  • Det er et koncept som sker, hvis man har sendt et kort til grading, hvor ens kort er væsentligt mere værd end den maksimale declared value på et givent service niveau.
  • Sender du f.eks et kort ind som i sin graded form er 1500$ værd på en bulk service hvor den maksimale declared value er 500$ er der en chance for at man bliver ”upcharged” – det er ikke altid det sker, men der er chance for det.
  • Som en del af vores handelsbetingelser acceptere du at, hvis du er omfattet af Upcharge at denne regning også bliver accepteret. Det er en del af de præmisser som er underlagt os som virksomhed for at være autoriseret forhandler hos PSA. Vi dokumentere naturligvis dine ekstraomkostninger og dine omfattede korts grade via mail.

Hvorfor skal man grade sine kort?

  • Det er ikke noget man SKAL, men det er en god ide.
  • Det øger ofte værdien i et kort, særligt hvis kortet er i god stand.
  • Det beskytter og bevarer den stand / kvalitet som det har nu.

Hvilke kort kan man grade?

  • Du kan i princippet grade alle kort, men det er ikke sikkert at alle kort vil stige i værdi.
  • Sjældne kort, med populære navne er altid en god tommelfinger regel uanset om man samler på pokemon kort, sports kort eller kort som f.eks marvel eller garbage pail kid kort. Et sjældent kort er i vores optik et kort, hvor man ved at der ikke er produceret mange kort, som f.eks secret rainbows eller ”case hits” fra sport er altid kort man ved ikke er produceret i samme mængde som almindelige kort – disse kort bør grades og bevares.
  • Vi grader fra tid til anden kort, fordi de har en special personlig betydning for os. Det kunne være kort som vi har haft siden vi var børn, eller måske fordi vi samler på en bestemt spiller eller bestemt pokemon. Vi har f.eks en særlig kærlighed til netop Pikachu. Ikke alle Pikachu kort er så meget værd at det økonomisk giver mening at grade dem, men vi gør det alligevel fordi det er sjovt og fordi det er til vores private samlinger.

Er man forsikret når man sender ens kort?

  • Kort som er opbevaret fysisk hos LetsGradeCards ApS er forsikret via kundens egen indboforsikring. Ring til dit forsikringsselskab, for at hører mere om din police.
  • Vi sender altid kort med fragt selskabet UPS – her har vi mulighed for at tilkøbe forsikring.
  • Man kan tilkøbe den mængde forsikring som man ønsker her: https://letsgradecards.dk/collections/forsikring
  • Forsikring af ens kort når de ER graded og sendes hjem, er en del af den omkostning det koster af få graded et kort hos PSA. Man er forsikret til "fair market value" som er 100% noget som PSA vurdere.

Hvad koster fragt?

  • Du skal selv betale for at sende dine kort TIL os, eller aflevere dine kort hos en af vores hotspots!
  • Vælger du at få dine kort retur med GLS når de er færdigbehandlet, koster det 50kr!
  • Vælger du at vi skal aflevere dine kort til en af vores hotspots er det gratis!

Har man fortrydelsesret?

  • Så længe ens kort er i vores besiddelse har man fuld returret på alle sine kort.
  • Vælger man at fortryde nogle af sine kort eller annullere sin ordre, skal man betale returfragt på 50 kr.

Hvordan er jeg sikker på du ikke løber med alle mine kort?

Vi er officielle forhandlere hos PSA - Denne ære bygger på flere års erfaring, tillid og et godt omdømme i hobbyen! - For at blive officiel forhandler med et gradingselskab skal man gennemgå diverse baggrundscheck! - Stol trygt på LetsGradeCards, det gør selveste PSA - Er du stadig i tvivl så spørg en hver kunde der har graded kort gennem LetsGradeCards - Dette er nok i virkeligheden det bedste "legit-check" og blåstemel man kan få!

Hvornår sender I igen?

Vi sender som udgangspunkt kun kort når vi har en stor nok volumen til det!
Det betyder at vi på Bulk(TCG-ONLY) og Value(ALL-CARDS) skal have 60+ kort før vi sender!

Så vidt der er nok kort sender vi til PSA på følgende tidspunkter (SOM UDGANGSPUNKT):
Første weekend i en måned:
Value (All-Cards) / Bulk(TCG-ONLY) / Regular

Tredje weekend i en måned:
Bulk(TCG-ONLY) / Regular

Volumen er afgørende for den forretningsmodel LetsGradeCards har! - Det betyder at i perioder med en lav tilslutning fra hobbyen kan der være længere vente tider! - Dog betyder det også at i perioder med høj tilslutning, at dine kort bliver sendt så hurtigt de kan, og også før de givne weekender som beskrevet over dette afsnit!

Specielle forsendelsestyper såsom (men ikke udelukkende) Reholder, Booster Packs, Dual-Grading m.m er tilgængeligt på vores hjemmeside alle de måneder, hvor Nordic Card Show har et fysisk event i Danmark.

Nordic Card Show i 2025:
* Februar
* April
* September

Hvordan er jeg sikker på du ikke blander mit kort sammen med en andens hvis vi sender det samme kort?

Der noteres NØJE, hvilken rækkefølge vi sender kort ind. Vi ved altid at kort nr 1 tilhører kunde x og kort nummer 100 tilhører kunde y. I det sekund at PSA modtager vores kort, bliver alle kort tildelt et certifikatnummer som man finder på ens slab. Dette nummer er en "unique identifier" hvor der kun findes én af hver. Uanset hvor mange af samme kort der er sendt ind, ved vi nøjagtigt hvor i vores ordre dit kort er placeret. Med certifikatnummeret er det let at finde af hvilket kort der er dit, og hvilket kort der er en andens. På dette punkt er PSA utrolig professionelle og har selv en meget skrap og fast proces for at behandle vores kort så de ikke blandes sammen.

Hvad er sub-grades?

  • Sub-grades er de fire under karakteren som altid er bærende når man kigger på den samlede stand af et kort.
  • Sub-grades er bestående af:
    • Hjørnerne.
    • Kanterne.
    • Overfladen.
    • Centreringen.

Er der altid sub-grades på mine kort når de kommer hjem fra grading?

  • Hos PSA  er svaret altid NEJ – dette tilbyder de ikke.